New therapeutic options for bone diseases

Wien Med Wochenschr. 2021 Apr;171(5-6):120-125. doi: 10.1007/s10354-020-00810-w. Epub 2021 Jan 29.

Abstract

In recent years, new treatment options for both common and rare bone diseases have become available. The sclerostin antibody romosozumab is the most recently approved drug for the therapy of postmenopausal osteoporosis. Its anabolic capacity makes it a promising treatment option for severe osteoporosis. Other sclerostin antibodies for the treatment of rare bone diseases such as osteogenesis imperfecta are currently being investigated. For rare bone diseases such as X‑linked hypophosphatemia (XLH) and hypophosphatasia (HPP), specific therapies are now also available, showing promising data in children and adults with a severe disease course. However, long-term data are needed to assess a sustained benefit for patients.

Neue therapeutische Möglichkeiten zur Therapie der Osteoporose, aber auch seltener Knochenerkrankungen stehen neuerdings zu Verfügung. Der Sclerostin-Antikörper Romosozumab wurde unlängst zur Behandlung der postmenopausalen Osteoporose zugelassen. Durch seine osteoanabole Wirkung scheint Romosozumab eine vielversprechende Therapieoption der schweren Osteoporose zu sein. Andere Sclerostin-Antikörper werden derzeit bei seltenen Knochenerkrankungen wie der Osteogenesis imperfecta untersucht. Für den Phosphatdiabetes („X-linked hypophosphatemia“, XLH) und die Hypophosphatasie (HPP) stehen nun spezifische Therapien zur Verfügung, die in den bisherigen Studien überzeugende Ergebnisse zeigten. Langzeitdaten sind jedoch erforderlich, um das Risiko-Nutzen-Profil abschätzen zu können.

Keywords: Asfotase alfa; Burosumab; Rare bone diseases; Romosozumab; Sclerostin antibody.

MeSH terms

  • Bone Diseases*
  • Bone and Bones
  • Child
  • Female
  • Humans
  • Hypophosphatasia* / drug therapy
  • Osteoporosis*
  • Osteoporosis, Postmenopausal*